Vælg en side

Når man markedsføre sig betyder det at man som regel prøver at øge sin kendskabsgrad til en vis mængde eller målgruppe. Det kræver at man har en solid strategi for at ens markedsføring skal have succes. Det måles som regel på omsætningen og kan derfor i mange tilfælde kobles direkte sammen med den markedsføring der udføres. I denne artikel kommer vi ind på 3 forskellige former for markedsføring som en virksomhed kan tage brug af. Vær opmærksom på at det ikke altid er alle der er lige relevant, derfor nævnes strategien igen, for den er så væsentlig. Kun derigennem kan man analysere sig frem til hvem og hvor man skal markedsføre.

 

Tryk

Denne form for markedsføring hører til en af de klassiske, man kan printe plakater eller flyers og få dem delt ud. Det kan være en rigtig god ide for nye virksomheder der lige er åbnet i et attraktivt område. Her kan man få nogle til at stå og dele brochurer ud, meget gerne med et lukrativt tilbud, hvis man medbringer denne. 

 

Annoncer

En anden klassiker er annoncer, dem kender vi alle til og er dem man ser i fjernsynet, hører i radioen eller læser i bussen eller på toget. Denne form for markedsføring er også rigtig god, men det kan være svært at ramme en specifik målgruppe. Her kræver det at man designer sin reklame på den måde så du kan ramme målgruppen du går efter. Det form for markedsføring er som regel den dyreste afhængig af hvor meget af det andet man vil have. 

 

Digital

Den digitale markedsføring handler om at man annoncerer på internettet. Der er mange forskellige aspekter og muligheder indenfor den digitale del. Men klar de største af dem er reklamer på sociale medier og søgeordsoptimering. Den sidste af dem kan være vanskeligt for mange, og der anbefales derfor at man tager et kursus, så man kan få den helt basale viden inden for det. Det samme gælder selvfølgelig også med markedsføring på sociale medier, dog er tendensen til at søgeordsoptimering folk finder sværest.