Vælg en side

Onlinesalget har været stigende i løbet af de sidste par år og fortsætter med at slå rekorder; alene i 2015 nåede detailsalget af e-handel ind på 1,66 billioner USD, en stigning på 13,5 % fra 2014 ifølge markedsundersøgelsesfirmaet eMarketer. En stigning på 100 millioner online shoppere blev rapporteret for samme periode, hvilket er en stigning på 8,7 %.

Disse stigninger er også med til at bringe nye kunder ind i en verden af ​​online shopping. En hel fjerdedel (25,1%) af amerikanske digitale købere foretog i gennemsnit deres allerførste køb med kun fem gigantiske virksomheder; Amazon, Apple, eBay, Walmart og Groupon tegnede sig for 25,1% af alle førstegangskøbere.

Yderligere er disse onlinesalg mere end blot uformelle køb af ting som dagligvarer og husholdningsartikler. Dette gælder især i Kina, hvor e-handelsgiganten Alibaba har hjulpet med at opsætte virtuelle butiksfacader, der gør det muligt for selv lokale mor- og popbutikker at nå ud til kunder over hele landet.

Siden 2015 er det globale detailsalg af e-handel steget med hele 14,6 % og nåede 2,3 billioner dollars i 2017. I 2020 forventes det tal at stige igen til 4,085 billioner dollars globalt, ifølge Statista.

Alene i USA er e-handelssalget vokset fra lige under 100 milliarder USD i 2004 til næsten 400 milliarder USD i 2017. Dette repræsenterer en sammensat årlig vækstrate (CAGR) på 14,9 % og forventes at nå op på 619 milliarder USD i 2020 ifølge Statista .

Det bør ikke komme som nogen overraskelse, at virksomheder i alle typer industrier leder efter måder at omfavne den digitale handelsbevægelse og forbinde med kunder via platforme. Fra store detailhandelsmærker til små lokale butikker er der forskellige måder, store og små virksomheder kan komme ind i e-handelsspillet på.

Selvom ikke alle virksomheder er egnede til e-handel lige fra starten, kan mange finde fordel i at starte med en simpel online tilstedeværelse i starten, før de går videre til en officiel onlinebutik eller markedsplads.