Vælg en side

Markedsføring i 2021 er langt fra det samme som det var i gamle dage. Det er i dag mere end bare annoncer i den lokale avis og plakater og billboards i de store byer. I dag lever vi i den digitale tidsalder, hvilket betyder at vi er nødt til at indse, at internettet har større indflydelse end nogensinde.

Det er cirka 93 procent af Danmark der bruger internettet, hvilket betyder at du potentielt kan nå ud til næsten hele Danmarks befolkning, hvis bare du har den helt rigtige markedsføringsstrategi. Der er nemlig ingen tvivl om, at hvis man vil bygge et stort firma i dag, så er man nødt til at gøre sig gode venner med internettet og bruge det til sin fordel på en klog og smart måde.

Hvis du gerne vil lære mere om hvordan du markedsfører dig online, eller have hjælp til at udvikle en digital markedsføringsstrategi, så kan du læse mere hos det digitale markedsføringsbureau plutonic.dk.

Hvor kan man markedsføre sig på internettet?

Internettet er et stort univers med millioner af hjemmesider, hvor man kan reklamere for sin virksomhed. Der er lidt forskellige muligheder og strategier for hvordan man gør på forskellige sites og hvordan man får en bedre placering blandt Googles søgeresultater.

Du vil derfor i denne artikel kunne få et par tips og tricks til hvordan du skal markedsføre dig på de forskellige websites og hvordan du får en bedre placering blandt Googles søgeresultater. Det er nemlig også vigtigt, at man bliver anerkendt af Google, eftersom de fleste mennesker kun benytter sig af de først 5-8 resultater man finder på Google når man søger på et bestemt keyword.

Du kan også læse om hvordan man bruger e-mails til sin fordel når det kommer til marketing.

Brug Facebook

Facebook er i dag et af de største sociale medier i verden, hvor mange millioner mennesker befinder sig hver dag. Det betyder også, at du potentielt får mange visninger på dine annoncer, hvis du vælger at markedsføre dit firma på Facebook.

Eftersom Facebook er en stor platform, så kan det variere hvad priserne for annoncepladser på Facebook er. Til gengæld kan du være helt sikker på, at det vil blive set af mange mennesker. Derudover ejer Facebook også Instagram, hvilket betyder at du også vil kunne få annoncer på Instagram og nu ud til endnu flere mennesker.

Du når endda ud til to forskellige aldersgrupper, eftersom unge mennesker primært bruger Instagram nu til dages, hvor det er de lidt ældre mennesker der er gået over på Facebook. På den måde kan du også tænke over hvad det er for en målgruppe du prøver at ramme og så rette ind efter dette og tilpasse din markedsføring herefter.

Når det kommer til succes på disse to medier, så er Instagram et af de sociale medier der har mest succes når det kommer til markedsføring. Det betyder at folk er mere tilbøjelige til at trykke på en annonce og foretage et køb igennem instagram.

Google ads

Som tidligere nævnt, så er Google det første sted folk kommer til når de leder efter et produkt. Derfor er det også vigtigt, at man ligger blandt Google første resultater når folk søger på et emne der er inden for din forretnings kompetence felt.

Der er to måder du kan gøre dette på, hvor den første er Google ads, den anden kommer vi ind på senere. Når du laver en Google-søgning, har du sikker lagt mærke til at lige i det du søger, så er der 2-3 resultater der ligger øverst, hvor der står ordet ”ad” nedenunder. Det betyder at der er nogen der har betalt Google for at ligge øverst i søgefeltet. Dette er den første måde du kan markedsføre dig på Google på.

Det er til gengæld ikke helt billigt at betale Google for at ligge helt øverst, til gengæld vil du få mange flere besøgende på din hjemmeside og også få bredt kenskabet til din forretning, hvis den er helt nystartet og du endnu ikke har så meget trafik på dit websted. Som nyt firma er det vigtigt du først og fremmest får skabt noget trafik og noget kenskab til forretningen og det kan du nemt gøre gennem Google ads.

Der er dog også en anden måde at komme højt op på Google på, hvilket vi kommer nærmere ind på nu.

SEO-artikler

Når du søger på Google, så bliver resultaterne rangeret efter popularitet. Efter de første resultater hvor der står ”Ad” ligger der en række andre resultater, der ligger der fordi de er de mest populære blandt Google brugere.

Der er heldigvis en række måder man kan snyde Googles AI til at tro, at din hjemmeside er mere populær end den er og det er via SEO artikler. SEO-artikler eller linkbuilding er en marketingsform, hvor du hyrer en tekstforfatter til at skrive en række tekster for dig, som så bliver delt ud på en masse hjemmesider hvori dit link er.

Det betyder at Google vil tro, at din hjemmeside er meget populær, siden dit link er i mange forskellige hjemmesider på internettet. Derfor vil Google automatisk placere dit link højere blandt søgeresultaterne. Ligesom Google ads så vil denne strategi give dig mere trafik på din hjemmeside, hvilket naturligvis vil føre til flere køb og øget vækst i din virksomhed.

Få hjælp af professionelle

Denne artikel er naturligvis bare en række gode råd og tips til hvordan man får den mest effektive marketingsstrategi på internettet, men hvis du vil have en nem og udførlig strategi kan du med fordele kontakte et digitalt markedsføringsbureau som kan hjælpe dig med at finde den helt rigtige marketingstrategi til netop dit firma.

Der kan være mange faktorer der spiller ind på om en kampagne eller strategi er succesfuld eller ej og generelt er der større chance for succes hvis du får hjælp gennem et digitalt marketingbureau. Så er du hvert fald sikker på at dine penge går til de bedste annoncer pladser og lignende.